HOME       Introductie  |  Onze Diensten  |  Contact  |  Meer Informatie  |  Vacatures
 

Logboek

Inventarisatie schoon te maken objecten

Wanneer u beslist om een logboek te laten maken voor uw bedrijfspand, dan komt de reinigingsadviseur van Fill Schoonmaakdiensten BV bij u langs om alle schoon te maken objecten te inventariseren. Daarbij wordt genoteerd hoe vaak u het object schoongemaakt wilt hebben en op welke dag van de week het object schoongemaakt moet worden.

Samenstellen tijdelijk logboek objecten

Alle geïnventariseerde gegevens worden in een computerprogramma gezet en met dat computerprogramma kan er een logboek gemaakt worden. Alle objecten zijn gekoppeld aan een kalender die voor een heel jaar alle dagen geeft waarop schoonmaakhandelingen moeten worden uitgevoerd.

De testperiode

Om te controleren of het logboek volledig is, wordt er eerst ongeveer twee maanden met het logboek gewerkt, de testperiode. De ervaring is dat je door aan de hand van het logboek te werken het beste kunt zien of het logboek volledig is.

Evaluatie testperiode

Na de controleperiode van ongeveer twee maanden wordt er ge?valueerd of er nog aanpassingen gemaakt moeten worden aan het logboek. Alle ervaringen van het schoonmaakpersoneel en de klant worden besproken.

Eventuele aanpassing logboek

Wanneer er uit de testperiode is gebleken dat het logboek nog niet optimaal is, wordt het logboek geoptimaliseerd na de evaluatie van de testperiode.

Werken met het logboek

Het schoonmaakpersoneel gaat werken met het geoptimaliseerde logboek. Ieder jaar wordt er in november/ december geïnventariseerd of er nog aanpassingen gemaakt moeten worden voor het nieuwe jaar. Die worden dan voor het nieuwe jaar verwerkt in het logboek. Dan kan er weer een heel jaar aan de hand van het logboek gewerkt worden.

Terug